Hesrya Wilynn Adminisztrátor
| Tárgy: Játékszabályok Csüt. Ápr. 02 2009, 10:41 | |
| ~~~oOo~~~ Játékszabályok
A regisztrációkor megadott név egyben a karakter neve is. Ez fog minden hozzászóláskor megjelenni, a felhasználó identitása is egyben. Az OCC topikokban (Játékon kívüli dolgaink) valós magánszemélyként él a regisztráció, ide bármit lehet írni,.
Az IC-részlegekben zajlik a játék, és csak is ott. Egy felhasználó több karaktert is regisztrálhat más-más fajban. A játékok eltérő idősíkban párhuzamosan is mehetnek ugyanazon karakterrel, ám ezt //jelek között// jelölni kell a hozzászólások elején. Megölni egy másik karaktert kizárólag a karakter tulajdonosának beleegyezésével lehet ill. NJK-el tilos ölni JK-t.
A játék megkezdése előtt mindenképpen el kell készíteni a karakter tulajdonságira, képességeire vonatkozó adatlapot. Ez alapján – hogy mik a gyengéi, ill. erősségei – döntheti el, hogy kivel vagy kikkel szeretne játékba bonyolódni. Ennek kitöltése nélkül a karakterrel nem lehet játszani (hisz tulajdonságok nélkül pl. az ember sem élhet).
A játékban a karakter viselkedésében, cselekedeteiben, gondolataiban tartania kell magát az adatlapján megjelölt tulajdonság-szintekhez: aki pl. nem tud lovagolni, azaz nincs megadva szint (ez automatikusan azt jelenti, hogy nincs birtokában [még] a képességnek/adottságnak), akkor nem menekülhet lóháton úgy, mint egy lovas profi.
A játékra három módon van lehetőség:
1. passzív játék – privát: egyszerűen csak játék a minimális szabályok betartásával, s a fantázia szabadon alkothat bármit a JK-NJK szabály betartásával és a cselekménybe NJK-t is kitalálhat a felhasználó. Karakterfejlődés nincs. 2. aktív játék – mesélővel: NJK-mozgatás és váratlan események, a játékosokon kívüli külső tényezők mesélése a kalandmester által történik. Ha a mesélő úgy látja, hogy a karakter elég sokat használta a képességeit és fejlődés következhet be, a karakter adatlapján következő szintre emeli azon képességéből a játékos karaktert (ezt piros színű megjegyzéssel illeti az adatlapon).* 3. kalandjáték – aktív, mesélővel: titkok felfedezése, próbák, és mint egy középkori világban, itt minden megtörténhet: ennek generátora szintén a kalandmester és természetesen itt is érvényben van a karakterfejlődés. Ez a játéktípus viszont abban tér el az előző kettőtől, hogy itt a halál bemesélése, komolyabb sérülések is előfordulhatnak, akárcsak a valós világban. (Az itt elhalálozott, ill. kiemelkedő hősies karakterek a dicsőségtáblára kerülnek majd)*
*A kalandmester személyét nagy gonddal választottuk meg: pártatlan álláspontú, személyes indittatásokat nem visz bele a játékba és több éves rpg-mesélői tapasztalattal rendelkezik.
| |
|